İBN SÎNÂ ابن سيناİslâm Meşşâî okulunun en büyük sistemci filozofu, Ortaçağ tıbbının önde gelen temsilcisi.…J. Arberry, “Avicenna: His Life and Times”, Avicenna:…
…J. Arberry, “Avicenna: His Life and Times”, Avicenna:…
…(ed. G. M. Wickens), London 1952, s. 9-28. H. Corbin,…
…(ed. G. M. Wickens), London 1952, s. 9-28. H. Corbin,…
…the Aristotelian Tradition , Leiden 1988, s. 22 vd., 38 vd.,…
…the Aristotelian Tradition , Leiden 1988, s. 22 vd., 38 vd.,…
…EIr. , III, 69. L. E. Goodman, Avicenna ,…
…EIr. , III, 69. L. E. Goodman, Avicenna ,…
…L. E. Goodman, Avicenna , London 1992, s. 14. P. Heath,…
…L. E. Goodman, Avicenna , London 1992, s. 14. P. Heath,…
…bir iki şerhte “el-hikmetü’l-meşrikıyye” tabirini kullanmasına…
…olduğunu hatırlatır. Bir lafzın içlem ve kaplamının…
…olduğunu hatırlatır. Bir lafzın içlem ve kaplamının…
…işlem tanımlamadır. Böylece lafzın zihindeki nesnenin…
…işlem tanımlamadır. Böylece lafzın zihindeki nesnenin…
…gelen ruh telakkisine dair literatüre de sahip olduğu için…
…gelen ruh telakkisine dair literatüre de sahip olduğu için…
…( Şerḥu Kitâbi Ḥarfi’l-lâm , s. 23). Şu halde…
…( Şerḥu Kitâbi Ḥarfi’l-lâm , s. 23). Şu halde…
…başlıca konuları lezzet-elem, irade-ihtiyar,…
...