İBN SÎNÂ ابن سيناİslâm Meşşâî okulunun en büyük sistemci filozofu, Ortaçağ tıbbının önde gelen temsilcisi.…bir mensubu olduğundan bu hadise İbn Sînâ ile Büveyhîler…
…J. Arberry, “Avicenna: His Life and Times”, Avicenna:…
…(ed. G. M. Wickens), London 1952, s. 9-28. H. Corbin,…
…the Aristotelian Tradition , Leiden 1988, s. 22 vd., 38 vd.,…
…EIr. , III, 69. L. E. Goodman, Avicenna ,…
…L. E. Goodman, Avicenna , London 1992, s. 14. P. Heath,…
…olduğunu hatırlatır. Bir lafzın içlem ve kaplamının…
…işlem tanımlamadır. Böylece lafzın zihindeki nesnenin…
…gelen ruh telakkisine dair literatüre de sahip olduğu için…
…( Şerḥu Kitâbi Ḥarfi’l-lâm , s. 23). Şu halde…
…Faal akıldan insanî nefis hâdis olur. Böylece bilfiil âkıl…
…başlıca konuları lezzet-elem, irade-ihtiyar,…
…gidenler ölümden sonra bu lezzetlerin arzusuyla yanıp tutuşacaklar…
…ve hiçbir zaman bu lezzetlere kavuşma imkânı…
…sonuçları bir âyet ve hadisin belli bir kısmına veya…
…“en-nâmûsü’l-ekber” veya “levh-i mahfûz”dur. Nefsin…
…Sabre – Abdülhamîd Lütfî Mazhar), Kahire 1976.…
…a.mlf., Şerḥu Kitâbi Ḥarfi’l-lâm (nşr. Abdurrahman Bedevî,…
…et-Tefsîrü’l-Ḳurʾânî ve’l-luġatü’ṣ-ṣûfiyye fî felsefeti İbn…
…Avicenna’s Psychology , London 1952. a.mlf., “Essence and…
...