EŞ‘ARİYYE الأشعريةEbü’l-Hasan el-Eş‘arî (ö. 324/935-36) tarafından kurulan kelâm mektebi.…benimsemesi ve Eş‘arîler’in lânetlenmesini emretmesiyle bir süre ilmî…
…İbnü’l-Arabî’nin vahdet-i vücûd nazariyesini Eş‘ariyye…
…unsur olmaksızın (lâ şey, lâ an şey) yaratılmıştır…
…olduğu ve her mümkinin bir vâcibü’l-vücûda ihtiyacı bulunduğu…
…ve her mümkinin bir vâcibü’l-vücûda ihtiyacı bulunduğu…
…görüş birliği vardır. Kelâm lafzî ve nefsî kısımlarından…
…ibaret olup harf ve sesler lafzî kelâmı teşkil eder, nefsî…
…Kur’an Allah kelâmı olup lafzan mahlûktur, lafızların…
…olup lafzan mahlûktur, lafızların delâlet ettiği mânalar ise…
…İbn Dakīkul‘îd “teklîf-i mâ lâ yutâk”ı muhal saymışlardır…
…erken devir âlimleri ruhun latif bir cisim olduğuna…
…konusu da Eş‘arî kelâm literatürü içinde yer almıştır. Buna…
…teorisini benimsemişler, lafzî ve nefsî kelâm ayırımı…
…Bunların büyük bir kısmının lafız ihtilâfından ibaret olduğu,…
…fiilleri, teklîf-i mâ lâ yutâk ve hüsün-kubuh…
…Tehânevî, Keşşâf (nşr. Lütfî Abdülbedî‘), Kahire…
…Uṣûlü’d-dîn (nşr. H. Peter Linss), Kahire 1383/1963, s. 2, 3,…
…(nşr. A. Guillaume), London 1934, s. 11-12, 73-78,…